Programul ” Casa Verde “

“ Administratia Fondului de Mediu intenţionează să lanseze un program prin care să finanţeze până la 20.000 de persoane fizice care doresc să îşi monteze instalaţii mici de producţie a energiei electrice.

Cetăţenii care îşi instalează aceste panouri fotovoltaice pot folosi energia produsă pentru propriul consum, iarsurplusulpoate fi vândut în reţea, distribuitorii fiind obligaţi să preia energie. Condiţia de bază este ca, pentru a beneficia de finanţare, puterea  evacuată în reţea trebuie să fie  cel mult egală cu puterea pe care o are contractată pentru consumul din reţea, nu mai mare.

Românii persoane fizice care doresc să treacă la energie verde vor fi ajutați de stat cu 90% din valoarea investiției, dar nu mai mult de 20.000 de lei. Cel puțin asta propune noul ghid de finanțare aflat acum în dezbatere publică la Ministerul Mediului.”

Cheltuieli eligibile:

Cheltuileli cu achizitia sistemului de panouri fotovoltaice cu putere minima instalata de 3 kWp, avand ca principale parti componente:

  1. Panouri fotovoltaice;
  2. Invertor;
  3. Materiale conexiuni;
  4. Structura de montaj a sistemului;
  5. Modul de comunicatie;
  6. Contor inteligent;
  7. Tablou electric curent continuu/curent alternative;
  8. Cheltuielile cu montajul si punerea in functiune;
  9. TVA aferenta cheltuielilor eligibile;

Criterii de eligibilitate a solicitantului in vederea obtinerii finantarii:

  1. Beneficiarul are domiciliul in Romania;
  2. Este propietar al imobilului-constructie pe care se amplaseaza sistemul de panouri fotovoltaice;
  3. Are acordul tuturor propietarilor cu privire la implementarea proiectului, in situatia in care imobilul-constructie este detinut in copropietate;
  4. Imobilul nu trebuie sa faca obiectului unui litigiu;
  5. Beneficiarul nu are obligatii restante la bugetul de stat si la bugetul local;

Etapele programului:

  1. Publicarea ghidului pentru dezbatare si aprobare in forma finala
  2. Publicarea ghidului de finantare in forma finala pe siteul autoritatii cu informatiile privind pasii de derulare a acestuia;
  3. Validarea, incheierea contractelor cu instalatorii si publicarea listei acestora;
  4. Inscrierea solicitantilor, rezervarea sumelor aferente finantarii si aprobarea solicitantilor;
  5. Implementarea proiectului;
  6. Decontarea sumelor solicitate de catre instalatorii validati;
  7. Monitorizarea beneficiarilor finali.

Pentru mai multe detalii va rugam sa consultati ghidul de finantatare aflat in dezbatere: aici